Friday, August 20, 2010

Διαλογισμός για κάθε μέρα - Daily Meditation

Διαλογισμός για κάθε μέρα

Ο διαλογισμός καθαρίζει το μυαλό, επιβραδύνει την αναπνοή και φέρνει ψυχική και σωματική χαλάρωση. Έχω διαπιστώσει ότι μπορώ να τροποποιήσω την πρακτική του διαλογισμού μου ώσε να ταιριάζει το σημερινό σημείο μου στη ζωή μου. Κάποιες μέρες είμαι περίεργη, ενθουσιασμένη και έτοιμη για κάποια φιλοσοφική πάλη στην αναζήτηση για το βαθύ νόημα της ζωής.  Άλλες ημέρες, όταν υπάρχει γύρω μου πολύς θόρυβος και εξωτερικός  αντιπερισπασμός, ο διαλογισμός με επανάληψη μιάς μάντρας μου φέρνει ησυχία και χαλάρωση. Έπειτα, υπάρχουν και εκείνες οι ημέρες όταν είμαι ήδη ήσυχη και ήρεμη εσωτερικά, αλλά ακόμα δεν θέλω να μιλώ. Η πρακτική του διαλογισμού μου για αυτές τις ημέρες είναι συνήθως κάποιο είδος εικονικής απεικόνισης.

Μου αρέσει η τεχνική του καθοδηγειτικού διαλογισμού, όπου ένας αβίαστος ήχος, επαναλαμβάνεται με το φυσικό ρυθμό της αναπνοής, και μπορεί να έχει το ίδιο χαλαρωτικό, διανοητικά απελευθερωτικό αποτέλεσμα με τον  φυσικό ήχο του τρεχούμενου νερού ή μια παλλόμενη καρδιά.  Ένας μοναδικός ήχος, ή μάντρα, εξαλείφει τη «φλυαρία» των επίμονων σκέψεων, επιτρέποντας στο μυαλό να βρει ανάπαυση. Για παράδειγμα, ο ήχος της λέξης "ηρεμία" με κάθε αναπνοή και εκπνοή είναι πολύ αποτελεσματικός, κυρίως ενώ φανταζόμαι την ένταση να αφήνει το σώμα μου και μια ηρεμία να επέρχεται.  Δοκίμασε το: Επανέλαβε με τη ροή της αναπνοής, σιωπηλά στο μυαλό ή φωναχτά, οποιαδήποτε λέξη που προτιμάς.


Μέσα στο σώμα είναι η καρδιά, και μέσα στην καρδιά υπάρχει μια σπηλιά, σε σχήμα του λουλουδιού λωτός, και σε αυτό τον λωτό της καρδιάς υπάρχει το σύμπαν. Βλέπω αυτό το σύμπαν σαν καθαρό, λευκό φως που βρίσκεται στη μέση του στήθους μου. Ο Kabir, ένας μυστικιστικός ποιητής και άγιος της Ινδίας, είχε πει, "Όλοι ξέρουν ότι μια σταγόνα είναι μέρος του ωκεανού, αλλά πολύ λίγοι γνωρίζουν ότι το στοιχείο του ωκεανού βρίσκεται μέσα σε μια σταγόνα."

Μερικές φορές μπορώ να διαλογιστώ το μακρόκοσμο του σύμπαντος που περιέχεται στο μικρόκοσμο της καρδιάς μου. Είναι ωραίο να ξέρω ότι το σύμπαν είναι εκεί ήδη πέρα.
------------------------------------------------

Daily Meditation

Meditation clears the mind, slows the breathing and allows relaxation, both mental and physical.  I am finding that I modify my meditation practice to suit my current point in my life. Some days I am excited and ready for some philosophical wrestling in search on the deep meaning in life. Other days, when there happens to be a lot going on around me, much noise and external distraction, mantra repetition is just the thing to center and quiet. Then there are those days when I am already quiet and internal but still don't really want to talk. My meditation for these days is usually some sort of visualization.

I like guided meditation techniques, where an effortless sound, repeated with the natural rhythm of breathing, can have the same soothing, mentally liberating effect as the constant natural sound of running water or a beating heart. The single sound, or mantra is used to blot out the “chatter” of intrusive thoughts, allowing the mind to find repose. The sound of the word “calm” spoken or thought with each breath breathed out can be very effective, especially while imagining tension leaving your body and a calmness developing.  Any word that appeals to you will do, repeated with the flow of breath, silently in the mind or aloud.

Within the body there is the heart, and within the heart there is a cave, in the shape of a lotus flower, and within this lotus flower of the heart exists everything. I see this everything as pure, white light located in the middle of my chest. Kabīr, a mystic poet and saint of India, had said, "Everyone knows the drop is contained in the ocean, but very few know the ocean is contained in the drop."

Sometimes I meditate on the macrocosm of the universe contained in microcosm of my heart. It's nice to know that it's all in there already. 

Namaste, Vivi............

  

No comments:

Post a Comment